O Ντιέγο Βελάθκεθ (Diego Rodríguez de Silva y Velázquez,, 1599 – 1660) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Ισπανούς ζωγράφους της περιόδου του μπαρόκ, γνωστός κυρίως για τις προσωπογραφίες που φιλοτέχνησε ως καλλιτέχνης της αυλής του βασιλιά της Ισπανίας Φίλιππου Δ’.
Αναγνωρίζεται σήμερα ως μία από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες στην ιστορία της τέχνης, με σημαντική επίδραση στη ζωγραφική του 19ου αιώνα, ειδικότερα στο κίνημα του ιμπρεσιονισμού. Αρκετοί καλλιτέχνες της μοντέρνας τέχνης, όπως ο Πάμπλο Πικάσσο ή ο Σαλβαδόρ Νταλί, απέδωσαν επίσης φόρο τιμής στον Ισπανό ζωγράφο, αναπαράγοντας ορισμένους από τους διασημότερους πίνακές του.
H δεξιοτεχνία και η τεχνική του, τον έκαναν να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους καλλιτέχνες του «χρυσού αιώνα» της ισπανικής ζωγραφικής, θεωρούμενος ένας από τους πατέρες της ισπανικής σχολής. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του περιλαμβάνει προσωπογραφίες, ατομικές ή και ομαδικές, τις οποίες όφειλε να φιλοτεχνεί ως αυλικός ζωγράφος. Σε πολύ μικρότερο βαθμό, επιδόθηκε στο είδος των θρησκευτικών συνθέσεων, με σημαντικότερα ίσως έργα την Στέψη της Παναγίας (π. 1645) και τον Άγιο Ιερώνυμο με τον Άγιο Παύλο τον ερημίτη (π. 1635-1638), πίνακας βασισμένος στο ομώνυμο χαρακτικό του Ντύρερ.
Πηγές : Μεγάλοι Ζωγράφοι/Καθημερινή , wikipedia
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com
Συναφές:
«Μίνι Μονέ»: ο 9χρονος καλλιτέχνης που έγινε εκατομμυριούχος
Η τέχνη του James C. Christensen
Θερμά συγχαρητήρτια και εύγε για την θαυμάσια παρένθεση πολιτισμού.
Με ένα διακριτικό σχόλιο, ότι δηλαδή από την συλλογή αυτή λείπουν δυο από τα πιο χαρακτηστικά έργα τού Βελάσκεθ. Το ένα είναι οι Δεσποινίδες τών τιμών (Meninas), και το άλλο η Αφροδίτη στον καθρέφτη.
Το πρώτο είναι αξιοσημείωτο για το ότι στο πίσω μέρος φαίνεται ο ζωγράφος σε στάση εργασίας, ενώ σ’ εναν καθρέφτη στον τοίχο τού βάθους, προβάλλει το βασιλικό ζεύγος (Ιδέες τις οποίες πολλοί έχουν αντιγράψει).
Για τον δεύτερο πίνακα όλοι κάτι έχουν να πούν, ίσως ως άλλοθι για καλύψουν τον θαυμασμό τους για τις “καμπύλες κιθάρας” τής Αφροδίτης, με την τόσο χαρακτηριστικά ισπανική τεχνοτροπία, παρ’ όλο που ο πίνακας έχει μάλλον ζωγραφισθεί στην Ιταλία.
Δυστυχώς ο χώρος δεν δέχεται προϊόντα αντιγραφής (copy – paste), και έτσι δεν μπορώ να επισυνάψω τις αντίστοιχες εικόνες στην παρούσα σημείωση. Η σύνταξη όμως, μπορεί ασφαλώς να το κάνει αν το θεωρήσει σωστό
Υ.Γ. Το όνομα στον τίτλο τού άρθρου πρέπει να διορθωθεί σε Velázquez, όπως -σωστά βεβαίως- είναι στο κείμενο.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία, και πάλι συγχαρητήρια.
Αλέξανδρος Αρκάς – Σίσυφος
καλημέρα κύριε Αρκά
Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά λόγια και τις παρατηρήσεις σας.
Διορθώσαμε το όνομα και προσθέσαμε τους 2 πίνακες που μας επισημάνατε
[…] Μεγάλοι Ζωγράφοι – Diego Velázquez […]
[…] Μεγάλοι Ζωγράφοι – Diego Velázquez […]
[…] Μεγάλοι Ζωγράφοι – Diego Velázquez […]
[…] Μεγάλοι Ζωγράφοι – Diego Velázquez […]
[…] Μεγάλοι Ζωγράφοι – Diego Velázquez […]